10 augusti 2012

Mixed media tavla

Här har det kladdats och kletats. Provat på lite mer med det här som kallas mixed media. Och det är hur kul som helst. Inspirationen kommer från en tjej som är jätteduktig på det här med MM och hon heter Camilla. Tack tjejen!
Har använt mig av dylusions ink, akrylfärger, distresser, stämplar och pearlmaker. Motivet är en 4-hjuling som jag skurit ut med min Silhouette SD. Likaså kugghjulen, flamesen och det "vågiga" bakgrundspappret. Ja den ena stencilen, med hexagonmönster är utskuren med sillyn den också.
Det skulle bli ett kort till Johan men jag gjorde den så stor så jag sa att han kan ha den som tavla eller nåt. :)
Han kör själv en Yamaha Grizzly så det passade ju att ha med det ;).

4 kommentarer:

Stephi sa...

snyggt och coolt

Camilla sa...

Å vad roligt att se Carola! Det syns att du haft kul när du gjorde den. Kladdigt och skoj. Det låter som en perfekt present till Johan.

Pippin sa...

Läckert! Häftigt med fyrhjuling. Jag har en snöskoter som jag kan skära ut med min Cameo.
Kram

Stephi sa...

Hej igen!
Du undrade hur jag gjort boken. Jag gjorde lite annorlunda denna gång. Jag drog ut alla sidor i boken och skar ett lagom stort hål på framsidan av boken. Sedan gjorde jag så som man gör bokkort,dessa låtsasblad. Annars brukar jag karva igenom första lagret och sedan arbeta mig ner genom alla sidor tills jag får ett djup jag är nöjd med. Då behöver kanterna slipas till lite och klistras i hop. Jag brukar måla med akrylfärg för att allt ska sitta ihop.